tirsdag den 11. september 2012

min egen snaps


DK: endnu en dejlig sommerdag - men DMI truer nu med torden i aften... I går fik jeg hældt bærrene fra de to snapse, jeg har haft stående siden juli måned. En blåbærsnaps - det er den mørke - og en stikkelsbærsnaps, som har fået sådan en smuk camparirød farve af de modne røde stikkelsbær. Nu mangler vi bare at smage dem. Jeg er faktisk helt stolt af de flotte snapse. Og de gør sig bare så godt i de gamle flasker fra Ekenäs.

SE: åter igen en härlig sommardag - fast SMHI hotar med åska i kväll... I går hällde jag av bären från de två snapsarna, som jag har haft stående sen juli månad. En blåbärssnaps - det är den mörka - och en krusbärssnaps, som har fått en vacker campariröd färg av de mogna röda krusbären. Nu återstår att smaka på dem. Det är inte utan att jag är lite stolt över de vackra snapsarna. Vackert är det också att ha dem i de gamla Ekenäsflaskorna.

6 kommentarer:

gunilla sagde ...

Så fina färger och vackra flaskor! Jag har massor av björnbär i år - ska kanske testa att sätta snaps på en del? Eller göra likör?

Eva sagde ...

Ja, det låter i alla fall gott, och det blir säkert också en väldigt vacker färg.

Unknown sagde ...

Det ser indbydende ud, hvad drikker I dem til?

Beth sagde ...

Hvor ser det godt ud. Hvilken snaps bruger du? Kan man evt bruge vodka?

Eva sagde ...

Vi drikker stort set kun snaps to gange om året, til midsommer og til julefrokosten, begge gange til sild.
Jeg plejer at bruge Brøndumsnaps, men hvis man har en helt neutral vodka, kan det også bruges.

Unknown sagde ...

Hvilke fristelser !! D