fredag den 25. maj 2012

hjemme igen ----- hemma igen


DK:  Home sweet home.... mellembarnebarnet Theo spurgte "hvad er det for noget, der ligger på den lille tallerken ude på badeværelset?"  Tja, hvordan forklarer man hvad et stykke sæbe er, til et barn der kun kender det i flydende form? Jeg ved det ikke, men jeg lod ham prøve at vaske sig med det. Learning by doing!

SE:  Home sweet home.... mellanbarnbarnet Theo frågade mig "vad är det för nåt som ligger på den lilla tallriken på badrummet?"  Tja, hur förklarar man en tvålbit för ett barn, som alltid bara har sett flytande tvål? Jag vet inte, men jag lät honom tvätta sig med det. Learning by doing!


DK: jeg har mange yndlingsbutikker i Sverige, og en af de aller aller bedste er Lagerhaus. Der fandt jeg denne yndige æske, beregnet til syting. Kostedede NADA. Billedet er taget tæt tæt på, så man kan se de fine gamle trådruller af træ.
   (faktisk ved jeg ikke om det hedder trådruller på dansk; det her er en af de sjældne gange hvor jeg går bet i det danske sprog - hvad hedder det?)
Nå men her er link til denne fabelhaftige butik:
www.lagerhaus.se

SE: jag har många favoritbutiker i Sverige, och en av de allra bästa är Lagerhaus. Där hittade jag den här fina asken, till att ha sygrejer i. Kostade nästan ingenting. Jag har tagit bilden SÅ nära, för att man kan se de fina gamla trådrullarna.

1 kommentar:

Lea sagde ...

Jeg tror det hedder en spole. Jeg bliver helt i tvivl, fordi trådrulle forekommer mig om en ret naturlig ting at kalde det. Nå, men det er der jo nok et af de der kreative væsner der ved :)