onsdag den 18. april 2012

Karklud Disktrasa



Jeg er jo efterhånden blevet meget håndarbejdsagtig, især er jeg blevet glad for at hækle. Her er en hæklet karklud, som hænger i Åbogen, og som jeg synes er meget lækker. Den er hæklet i et ret tykt bomuldsgarn, som også ville være glimrende til grydelapper. Garnet er købt hos den søde dansksvenske dame i Älmhult, og jeg har også garn liggende i gul, grøn og pink. Så der er flere klude på vej :-)

Jag har med tiden blivit väldigt handarbetande, och tycker särskilt bra om att virka. Här är en disktrasa, som hänger i Åbogen,  och som jag tycker är riktig fin. Den har jag virkat i ett rätt så kraftigt bomullsgarn, som även skulle passa bra till grytlappar. Garnet har jag köpt hos den rara dansksvenska damen i Älmhult, och jag köpte även garn i gult, grönt och rosa. Så fler trasor är på väg :-)

7 kommentarer:

Lea sagde ...

Altså en blå og hvid hæklet karklud, ville stå sindsygt godt til din moders blå og hvide hæklede grydelapper...

Ja altså, jeg siger det bare ;)

Og er det den dame, som du interviewede til Torpe-bladet?

Eva sagde ...

Ja, det er den dame. Hun har den dejligste forretning i Älmhult, altså hvis man kan lide garn og stof.
Vinket med vognstangen vedr blå og hvid karklud er taget til efterretning :-)

Lea sagde ...

;0)

Gabriella Signäs sagde ...

Fint! jag gillar även den emaljerade bytta till höger. Slår vad om att det står "Kockums" i botten.

Eva sagde ...

Ja visst är det Kockums!

Ann Louise sagde ...

Hvor fint! Men kan den suge?

Eva sagde ...

Det kan den! Og vaskes ved 60 grader!