onsdag den 5. december 2012

Gardiner eller ej?


DK: På torpet har jeg som regel min mors køkkengardiner, som jeg elsker. Fordi det har været hendes. Og til jul hænger jeg mine julegardiner op - dem har jeg selv købt, og de er ikke noget særligt, bare juleagtige. 
Forrige gang jeg var her, fortalte jeg svigerdatter Lea om min mors viskestykker. Det er nogle som hun selv har vævet - altså min mor - og syet fint monogram på. Disse kostbarheder nænner jeg selvfølgelig ikke at bruge, samtidig som det ærger mig, at de bare ligger i skabet. Jeg har det bedst med at ting bliver brugt. 
Så fik jeg den idé at sy to sømme på hver af dem, som en løbegang, og bruge dem som gardiner. To fluer med et smæk på en måde; jeg får nye gardiner og ødelægger ikke min mors fine viskestykker. Jeg syede dem forleden dag hjemme hos min veninde Beth - har jo ikke selv nogen maskine - endnu.
Jeg synes det er genialt - men hvad synes I??

SE: På torpet har jag oftast min mammas köksgardiner, som jag älskar. För att det varit hennes. Till jul hänger jag upp mina julgardiner. Dem har jag själv köpt, och de är inte nåt särskilt, bara juliga.
Förrförra gången jag var här, berättade jag för svärdotter Lea om min mammas kökshanddukar. Det är några som hon själv har vävt - alltså min mamma - och sytt fint monogram på. Dessa dyrgripar näns jag såklart inte använda, samtidigt som det irriterar mig, att de bara ligger där i skåpet. Jag gillar att saker används.
Då kom jag på att man ju kan sy två sömmar på var och en av dem, och använda dem som gardiner. Två flugor med en smäll på sätt och vis; jag får nya gardiner och förstör inte mammas fina kökshanddukar. Jag sydde dem häromdan hemma hos min kompis Beth - har ju inte själv nån maskin - än.
Jag tycker det är genialt - men vad tycker ni??





4 kommentarer:

Lea sagde ...

Det er da bare blevet så godt! Godt du fik det gjort, og som ekstra bonus, kan jeg næsten mærke al det ekstra lys der må komme nd!

Beth sagde ...

De er da bare blevet så fine og passer perfekt. Husk lige hvor nemt det var. Ja du må absolut have en symaskine der virker. Det kunne være næste udflugt, at se på let brugte maskiner☺

Beth sagde ...

De er da bare blevet så fine og passer perfekt. Husk lige hvor nemt det var. Ja du må absolut have en symaskine der virker. Det kunne være næste udflugt, at se på let brugte maskiner☺

Mutti sagde ...

Hvor ser det sødt ud - det er rigtig fint med noget lyst til rummet. Godt gået fru Madsen!